Garanti Koşulları

Quantum System Teknoloji A.Ş. tarafından satılan tüm ürünler, yürürlükteki tüketici mevzuatına uygun şekilde 2 yıl garanti kapsamındadır. Garanti süresi, ürünün tüketiciye teslim edildiği tarihte başlar ve malın bütün parçalarını kapsar.

Garanti Kapsamı ve Tüketici Hakları

Üründe ayıp olması veya arızanın garanti süresi içinde ortaya çıkması hâlinde tüketici, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 11. maddesi kapsamında aşağıdaki haklardan birini kullanabilir:

  • Sözleşmeden dönme (bedel iadesi talebi),
  • Satış bedelinden indirim isteme,
  • Ücretsiz onarım talebi,
  • Ayıpsız misli ile değişim isteme.

Tüketici ücretsiz onarım hakkını seçmesi halinde, satıcı; işçilik, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir isim altında hiçbir ücret talep edemez. Tüketici ücretsiz onarım talebini hem satıcıya hem üreticiye hem de ithalatçıya yöneltebilir. Bu kişiler, tüketiciye karşı müteselsilen sorumludur.

Ücretsiz Onarım Hakkı Kullanıldığında Tüketicinin Ek Hakları

Ücretsiz onarım hakkı kullanıldığında aşağıdaki durumların ortaya çıkması hâlinde tüketici ek haklara sahiptir:

  • Ürünün garanti süresi içinde yeniden arızalanması,
  • Tamir için gereken azami sürenin aşılması,
  • Tamirinin mümkün olmadığının yetkili servis, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından raporlanması.

Bu durumlarda tüketici; bedel iadesi, ayıp oranında indirim veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini talep edebilir. Satıcı bu talepleri reddedemez. Talebin yerine getirilmemesi hâlinde satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

Garanti Süreleri ve Onarım Zamanı

Ürünün tamir süresi 20 iş gününü geçemez. Bu süre;

  • Ürün garanti süresi içindeyse, arızanın yetkili servise bildirilmesi ile,
  • Garanti süresi dışında ise ürünün servis merkezine teslim edildiği tarihte başlar.

Ürünün arızasının 10 iş günü içinde giderilememesi hâlinde üretici veya ithalatçı, tamir tamamlanana kadar tüketiciye aynı özelliklerde bir ürünü ücretsiz olarak tahsis etmek zorundadır.

Ayrıca, ürün garanti süresi içinde arızalanırsa, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.

Garanti Kapsamı Dışında Kalan Durumlar

Aşağıdaki durumlarda ürün garanti kapsamı dışında değerlendirilir:

  • Ürünün kullanım kılavuzuna aykırı şekilde kullanılması,
  • Yetkisiz kişiler tarafından yapılan müdahale sonucunda meydana gelen arızalar,
  • Kullanıcı hatası nedeniyle oluşan hasar ve arızalar.

Uyuşmazlık Durumunda Başvuru Yolları

Garanti belgesinden doğan uyuşmazlıklarda tüketici, yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesine başvuruda bulunabilir.

Garanti belgesine ilişkin sorunlar için ayrıca Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü'ne de başvurulabilir.