Quantum System Teknoloji A.Ş. tarafından satılan tüm ürünler, yürürlükteki tüketici mevzuatına uygun şekilde 2 yıl garanti kapsamındadır. Garanti süresi, ürünün tüketiciye teslim edildiği tarihte başlar ve malın bütün parçalarını kapsar.
Üründe ayıp olması veya arızanın garanti süresi içinde ortaya çıkması hâlinde tüketici, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 11. maddesi kapsamında aşağıdaki haklardan birini kullanabilir:
Tüketici ücretsiz onarım hakkını seçmesi halinde, satıcı; işçilik, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir isim altında hiçbir ücret talep edemez. Tüketici ücretsiz onarım talebini hem satıcıya hem üreticiye hem de ithalatçıya yöneltebilir. Bu kişiler, tüketiciye karşı müteselsilen sorumludur.
Ücretsiz onarım hakkı kullanıldığında aşağıdaki durumların ortaya çıkması hâlinde tüketici ek haklara sahiptir:
Bu durumlarda tüketici; bedel iadesi, ayıp oranında indirim veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini talep edebilir. Satıcı bu talepleri reddedemez. Talebin yerine getirilmemesi hâlinde satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
Ürünün tamir süresi 20 iş gününü geçemez. Bu süre;
Ürünün arızasının 10 iş günü içinde giderilememesi hâlinde üretici veya ithalatçı, tamir tamamlanana kadar tüketiciye aynı özelliklerde bir ürünü ücretsiz olarak tahsis etmek zorundadır.
Ayrıca, ürün garanti süresi içinde arızalanırsa, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
Aşağıdaki durumlarda ürün garanti kapsamı dışında değerlendirilir:
Garanti belgesinden doğan uyuşmazlıklarda tüketici, yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesine başvuruda bulunabilir.
Garanti belgesine ilişkin sorunlar için ayrıca Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü'ne de başvurulabilir.